Tuesday, October 4, 2011

Rindu nak Menulis!!

            11hb September 2011, kuliah bermula...haih..bermula lah kehidupan aku sebagai seorang pelajar software engineering tahun akhir....Tahun last kot...rase cam sekejep je mase berlalu...da dapat junior baru...da ditinggalkan senior lama...Macam-macam dugaan aku tempuh sepanjang cuti sem berbulan-bulan tu..Aku kerja 3 bulan kat Butik Peace.....syok giler walaupun penat....Sepanjang tempoh kerja tu, semua kerja-kerja peribadi aku, aku tolak tepi...sampaikan famili aku pon jarang jumpe...terok betol la...
         Minggu pertama kuliah, aku rasa hepi....hepi dan hepi...tak tahu kenape....mungkin sebab takde kerja lagi kot.....Minggu kedua, stress sikit, sebab lecturer da mula kasi tugas da...Begitu juga tajuk PITA....perghhh....kagum kot aku ngan tajuk PITA aku sendiri...."Online Duplicate Code Detector to Prevent Plagiarism Among Students."...haaaa tu dia...ni la tajuk projek tahun akhir aku...pening-pening...
            Hari-hari duk mengadap artikel cari isu on topik aku ni la...tapi cam hampeh je sume...tak faham pon..nak cari artikel tuk subjek lain lagi...da rase cam lecturer mark assignment students plak da...Abih- abih pening, aku makan...abih-abih makan, aku tido...tido, makan..tido..makan...keje lain cam xbuat pon...suke tangguh kerja la Bahirah Sulong ni..pe nak buat..tabiat...


            Sekembalinya aku menulis semula diruangan blog ni, bukan nak mengungkit pengorbanan aku tuk sem ni...tapi sebenarnya nak share somting....kata-kata la kot...mungkin boleh dijadikan somting new tuk aku....mane tau...asyik fikir kerja je...kecian orang2 tersayang aku...sume cam aku buat xkisah je...dorang terasa ke r?? Mohon maaf la pada semua yang pernah terasa hati sama saya...Mintak maaf..kalau selama ni, aku xtegor diorang, xsempat tegor diorang....aku stress sebenarnya..tapi yakinlah...waaaahhhh...hehehe...aku sayang korang sume....
             Dedikasi ini aku pinjamkan dari someone kepada someone...link hasil daripada cosmate aku Nad Mumtazah....Thankz...

Itulah Sayang...
Walau bibir tidak pernah terfikir untuk menyatakan sayang..
Namun bila hati senantiasa terfikir;
itulah sebenarnya sayang...
Bila kepentingan orang lain;
diletakkan melebihi kepentingan sendiri..
Itulah sebenarnya, kasih sejati...

Usah pilih orang yang kita sayang,
tapi pilihlah orang yang sayangkan kita..
Ucapan yang ringan di bibir,
tapi beratnya hati untuk melaksana..
Namun belajarlah untuk memberi,
tapi bukannya suka meminta..
Jika sudah tidak mampu untuk bertahan;
jangan diturut kata jiwa..
Tapi teruslah bersabar dan berharap dengan setia....

Jika dia jodohnya..
Pasti satu hari pintu hatinya akan terbuka..
Maka bersabarlah di atas segala..
Usah dilupa pada Sang Pencipta..
Kerana hanya Dia Yang Maha Sempurna...

Bukannya takut untuk meluahkan rasa hati..
Cuma tidak mahu kehilangan yang dimiliki kini..
Yakin dengan ketentuan Ilahi..
Kerana tersembunyi hikmah atas segala yang terjadi...



Thankz buat famili, kawan-kawan aku yang memahami aku selama ni...Memang kenyataan aku susah sikit nak expresskn perasaan aku kat orang lain...tapi percaya la...aku sayang korang sume...so paham-paham la yer...bukan sombong, tapi hati kering...hehehhe



           

2 comments:

  1. loike this.. "da dapat junior baru...da ditinggalkan senior lama"

    ReplyDelete
  2. hahahhaha....tacing2 kot...
    waktu beralih arah...waaaahhh

    ReplyDelete